Новости, Patch notes

FFA
User avatar
Atman
Treasure Hunter
Posts: 172
Joined: Thu Mar 12, 2009 7:30 pm

Новости, Patch notes

Post by Atman »

28 декабря вышел очередной патч:

Gameplay

* New: Field containers are now available on the market. These can be put in your robot's cargohold and deployed on the terrain, where other players can put in or take items from it. You also need to set a 4-digit security code when deploying these, and only you and those you tell the code can open them. A deployed field container will disappear after 10 minutes, unless someone has it opened (timer will start when everyone closes it).
* Change: From now on damaged robots need to be repaired for credits in the repairshop, just like modules.
* Change: Missiles now also have a chance to miss when target lock is not complete, just like other weapons.
* Change: Inner zone teleports will now take you from teleport to teleport.
* Change: Relocated the teleport stations in Domhalarn and Geingrosh. These zones also received some terraforming love.
* Fix: Miners and harvesters now properly finish their cycle even if turned off before the first cycle ends.
* Fix: Seemingly jerky movement of other players when they were approaching a moving target.
* Fix: Volume miscalculations when packing or unpacking items in robot cargos.
* Fix: Terrain slope display disappeared after teleporting.

Robots and modules

* New: Besides your maximum number of locked targets controlled by the 'Targeting' extension, robots' maximum number of locked targets is now also displayed in information windows (in parentheses). For example '2 pcs (5 pcs)' means you can currently lock 2 targets, but if you upgrade the Targeting extension, you will be able to lock up to 5 targets with that robot.
* Fix: Losing or unlocking your target while chassis/cargo scanning it, or trying to scan outside of range will no more result in an endless 'target not found' loop.
* Fix: Non-automatic (oneshot) mode on modules is working again.
* Fix: EW modules will turn off properly when target is out of range.

Balancing

* Change: Troiar accumulator recharge time has been improved.
* Change: Cycle time and accumulator usage of ECMs have been reduced.
* Change: Lowered reactor usage of laser weapon tunings.
* Change: Locking range modifiers of sensor suppressors have been reduced.
* Change: Target locking time of all robots have been increased to 12.5 sec.

Graphics

* Fix: Bugged energy neutralizer beam.
* Fix: Shield bubble didn't disappear when the shield turned off due to insufficient energy.
* Change: Changed the model of the Flixia plant.

Graphic engine

* Fix: Object picking sometimes did not work correctly.

Extensions

* Fix: The 'Demobilization' extension had no effect.
* Change: 'Sensor connection' now affects non-remote sensor amplifiers too.
* Change: Extension upgrading when outside had to be turned off again, it generated too many issues unfortunately.

Industry

* Change: Manufactured robots will now be packaged.

Corporations

* Fix: If an Agent creates or joins a corporation, all its other applications will now be automatically deleted.

PvE

* Fix: NPCs will use their EW modules again.
* Fix: Pelistal drones were accidentally dropping medium missile launchers.
* Fix: Energy drainers should work properly on NPCs now.

Market

* Fix: Crash when canceling the same advert twice.
* Fix: Harvester module patents are now listed in their correct categories.

GUI

* Fix: Occasional client freeze when closing in-game windows.
* Fix: Main menu buttons will now work as toggle buttons, with exception of Help, Corporation storages, Equipment and Private storage.

General

* New: Waypoints are now visible on the terrain and in the landmarks list as well. There is also a filter where you can turn them off.
* Fix: Server error when a corporation search didn't yield any results.
* Change: The repairshop will now combine multiple item repairs into one transaction, instead of listing them one by one.
EVE Online - KVikDragoon
Perpetuum Online - Atman
Darkfall Online - Atman Sansara

"Привычка путать убеждения со знанием
- эпидемическое заболевание нашего времени"
User avatar
sGhouLs
Warden of the Portal
Posts: 1469
Joined: Mon Dec 22, 2008 1:18 pm

Post by sGhouLs »

Для ленивых от ленивых.
Машинный перевод

Gameplay

* Новый: Полевые контейнеры теперь доступны на рынке. Они могут быть помещены в грузовой трюм Вашего робота и развернуты на ландшафте, где другие игроки могут вставить или взять элементы от этого. Вы также должны установить код безопасности с 4 цифрами, развертывть можете их только вы, и те кому сообщите код.
* Изменение: С этого времени поврежденные роботы должны быть починены за кредиты в repairshop, точно так же как модули.
* Изменение: у Ракет теперь также есть шанс промаха, когда целевая блокировка не закончена, точно так же как другое оружие.
* Изменение: Внутренне зонанная телепортация телепортирует от телепорта к телепорту.
* Изменение: Перемещенны телепортирующие станции в Domhalarn и Geingrosh. Эти зоны также получили немного [color="Red"]любви[/color] terraforming'a.
* Исправлено: Шахтеры и комбайны теперь должным образом заканчивают свой цикл, даже если выключенный прежде, чем первый цикл заканчивается.
* Исправлено: По-видимому судорожное движение других игроков, когда они приближались к двигающейся цели.
* Исправлено: просчеты Тома упаковывая вещи или распаковывая элементы в роботе cargos.
* Исправлено: дисплей наклона Ландшафта исчезал после телепортирования.

Роботы и модули

* Новый: Помимо Вашего максимального числа залоченных целей, которое зависит от расширения 'Trageting', максимальное число роботов залоченных целей теперь также отображено в информационном окне (в круглых скобках). Например '2 PC (5 PC)' означает, что Вы можете в настоящее время залочить 2 цели, но если Вы модернизируете расширение Tatgeting, то Вы будете в состоянии залочить до 5 целей с данным роботом.
* Исправлено: Потеря или разлочивание Вашей цели, во время время как сканирование блока/груза, или пытающийся просмотреть за пределами диапазона лока, не будет больше заканчиваться результатом бесконечного 'цель не найденна'.
* Исправлено: Неавтоматический (однократный) режим на модулях работает снова.
* Исправлено: модули EW выключаются должным образом, когда цель будет вне зоны лока.

Балансирование

* Изменение: Время перезарядки аккумулятора Troiar было улучшено (имелось ввиду, что оно было уменьшено? – прим. Переводчика).
* Изменение: Время цикла и использование аккумулятора при использовании ECM были уменьшены.
* Изменение: Пониженное реакторное использование лазерного оружия tunings.
* Изменение: Были уменьшены блокирующие модификаторы диапазона sensor suppressors.
* Изменение: Время лока всех роботов, была увеличена до 12.5 секунд.

Графика

* Исправлено: Забагованный луч energy neutralizer.
* Исправлено: Сфера Щита не исчезала, когда щит выключался из-за недостаточной энергии аккумулятора.
* Изменение: Изменена модель растения Flixia.

Графический механизм

* Исправлено: Подбор объектов иногда работал не правильно.

Расширения

* Исправлено: расширение 'Demobilization' не имело никакого эффекта.
* Изменение: 'Sensor connection' теперь затрагивает non-remote sensor amplifiers также.
* Изменение: Обновление Расширений снаружи было отключено снова, так как создавало к сожалению много проблем.

Промышленность

* Изменение: Произведенные роботы будут теперь упакованы.

Корпорации

* Исправлено: Если Агент создаст или присоединится к корпорации, то все ее другие приложения будут теперь автоматически удалены.

PvE
* Исправлено: NPCs снова используют EW модули.
* Исправлено: беспилотные дроны Pelistal случайно роняли средние ракетные пусковые установки.
* Исправлено: Energy drainers должны воздействовать должным образом на NPCs теперь.

Рынок

* Исправлено: Crash при отмене того же самого объявления дважды.
* Исправлено: патенты модуля Harvester теперь перечислены в их правильных категориях.

ГРАФИЧЕСКИЙ ИНТЕРФЕЙС ПОЛЬЗОВАТЕЛЯ

* Исправлено: Случайная клиентская «заморозка», при закрытии игровых окон.
* Исправлено: кнопки Main menu будут теперь работать как выключатели, за исключениемof Help, Corporation storages, Equipment и Private storage.

Общий

* Новый: Waypoints теперь видимы на ландшафте и вlandmarks списке также. Есть также фильтр, где Вы можете выключить их.
* Исправлено: ошибка Сервера, когда поиск корпорации не приводил ни к каким результатам.
* Изменение: repairshop теперь объединит множественные ремонты элементов в одну транзакцию, вместо того, чтобы перечислить их один за другим.
User avatar
ZIgi
Posts: 5456
Joined: Sat Jun 18, 2005 9:21 pm
Location: Kzn
Contact:

Post by ZIgi »

* Исправлено: просчеты Тома упаковывая вещи или распаковывая элементы в роботе cargos.
Баг который я запостил исправили \o/
Image
А насчет ZIgi507.... посмотрим что им интереснее... бабло.... или те кто их с этим баблом обламывает..... Я попросил настоятельно кикнут аккаунт чара, что пользуется читами.....
User avatar
sGhouLs
Warden of the Portal
Posts: 1469
Joined: Mon Dec 22, 2008 1:18 pm

Post by sGhouLs »

Atman сделай спойлер и пости в эту тему все аплейты

Внезапно недавно

Gameplay==

* '''New:''' Shooting containers is now considered a criminal act and police will respond accordingly. The sturdiness of field containers has been significantly improved as well.
* '''New:''' Player loot dropping is now chance-based, not everything will survive when you get destroyed.
* '''Fix:''' Police guard tower beams are not affected by line of sight anymore. You can run but you cannot hide.
* '''Fix:''' Energy drainer, transfer, neutralizer and injector amounts are now properly displayed in the combat log.
* '''Fix:''' Primary targets will not require to be selected anymore in order to activate weapons on them.
* '''Fix:''' Missing base menu items after getting destroyed.
* '''Fix:''' Items put into field containers will not get damaged anymore.
* '''Fix:''' Item exploits when getting killed with your cargo window opened.

==Robots and modules==

* '''Change:''' Damaged modules cannot be equipped anymore.
* '''Fix:''' -50% range modifier on ammos did not have any effect.

==Extensions==

* '''New:''' Confirmation window when installing or upgrading extensions.

==GUI==

* '''New:''' Police tower ranges are now shown on the radar. Note that you can still only see these when the towers are in range (<1000m). This option can also be turned off from the radar right-click menu.
* '''New:''' Reply and forward buttons for mails.

==General==

* '''New:''' Added German and Russian public chat channels.
User avatar
Natan Reed
Treasure Hunter
Posts: 173
Joined: Tue Feb 24, 2009 5:46 pm
Location: SPb
Contact:

Post by Natan Reed »

От 02.01.10

Геймплей:
Новое: Стрельба по контам теперь считается криминальным действием, и полиция будет реагировать соответственно. ХП полевых контов было значительно увеличено.
Новое: Дроп с игроков теперь шансовый - не все уцелеет при взрыве бота.!!!!
Фикс: Гвардбашням больше не нужна линия видимости для поражения цели. Можете бежать, но вам не спрятаться.
Фикс: Объем капы дрейнеров, нейтриков, трансферов теперь правильно отображается (в комбат логе)
Фикс: Примари цель больше не должна быть выбрана, чтобы открыть по ней огонь (достаточно ее назначить - при активации пушки начнут по ней стрелять)
Фикс: Меню итема на базе будет исчезать после уничтожения итема??
Фикс: Итема помещенные в полевой конт более не будут повреждаться.
Фикс: Эксплойт итемов, когда вы погибали открывая карго. (а такое было ? о_О)

Роботы и модули:
Изменения: Поврежденные модули более нельзя зафитить.
Фикс: Починили -50% оптимала на патронах.

Дополнения:
Ввели кнопку конфирма при изучении скиллов (о да, детка! это мой репорт 8))


Графический интерфейс:
Новое: Область покрытия гвардбашни теперь видна на радаре. Вы сможете ее видеть только находясь в ГЗ. Эта опция может быть отключена (ПКМ по радару.)
Новое: В меню почты добавлены кнопки "реплай" и "форвард"

Основное:
Новое: Добавлены немецкий и русский чат-каналы.
User avatar
Natan Reed
Treasure Hunter
Posts: 173
Joined: Tue Feb 24, 2009 5:46 pm
Location: SPb
Contact:

Post by Natan Reed »

От 03.01.10

Геймплей:
Полиция больше не будет реагировать корп мемберов, стреляющих друг по другу.

Графический интерфейс:
Местное время-Ниа теперь отображается в правом нижнем углу.

Основное:
Масса мелких фиксов против крашей итд.
User avatar
Natan Reed
Treasure Hunter
Posts: 173
Joined: Tue Feb 24, 2009 5:46 pm
Location: SPb
Contact:

Post by Natan Reed »

05.01.10

Gameplay==

* '''New:''' Added repair robot option into hangar context menu again.
* '''Fix:''' Cargo window is now closed when you are destroyed.
* '''Fix:''' Robots cannot be put in field containers anymore.
* '''Fix:''' Module ammo was sometimes refilled when relogging without using any ammo from cargo.
* '''Fix:''' Approach jump exploit.
* '''Fix:''' Speedhack exploit.

==Robots and modules==

* '''Fix:''' Some faulty module information fields introduced in the last patch have been fixed.
* '''Fix:''' Seismic damagetype throughout ALL ammo types was dealing kinetic instead.
* '''Fix:''' The Sequer was missing the volume display on its icon.

==Graphic engine==

* '''Fix:''' Poor graphics performance in connection with broken shadows.
* '''Fix:''' Ground tile selection and lock circles are now properly rendered in front of scanresult columns.

==Graphics==

* '''Fix:''' Magnetic weapons' wake does not follow the moving target anymore.

==Market==

* '''Change:''' Order cancel delay is now shown as remaining time.

==General==

* '''Fix:''' Error when stacking or unstacking robots.
* '''Fix:''' Repair button in the repairshop window was disabled when trying to repair a single Arkhe.
* '''Fix:''' Squad button didn't work in bases.
* '''Change:''' Removed the credit transfer option from yourself.
User avatar
sGhouLs
Warden of the Portal
Posts: 1469
Joined: Mon Dec 22, 2008 1:18 pm

Post by sGhouLs »

Gameplay

*Новое: В ангарном контекст меню добавлена опция отремонтировать робота
* Исправлено: Окошко трюма (Cargo) закрыто когда вы уничтожены
* Исправлено: Роботы не могут быть положены в полевые контейнеры боле
* Исправлено: Боезапас модуля иногда перезаряжался когда релогинился без какого либо использования боезапаса из Карго
* Исправлено: Эксплоит прыжка, при использования «Approach»
* Исправлено: Эксплоит спидхака (неужели тот Сет наябидничал что у Смака на месмере 91км не может быть?)

==Robots and modules==

* Исправлено: Информационные поля в некоторых модулях, представленных в последнем патче
* Исправлено: Во ВСЕХ патронах наносился кинетический дамаг, вместо сейсмического.
* Исправлено: У Бабловоза отсутствовало отображение объема на его собственной иконке.

==Graphic engine==

* Исправлено: Низкая производительность графики в связке с поломанными тенями
* Исправлено: Выбор плитки (это ячейка на земле, весь мир разленеен огромной миллиметровкой) и окружности лока теперь правилно рендерятся перед колонками результатов сканирований.

==Graphics==

* Исправлено: Кильватерная струя (?!попутная струя за снарядом ?!) магнетических орудий больше не движется за целью

==Market==

* Изменено: Заказ отмена задержка теперь отображаются как оставшееся время

==General==

* Исправлено: Ошибка, когда стакуешь или разделяешь роботов
* Исправлено: Кнопка починки в окошке ремонтной мастерской было отключено, когда пытался отремонтировать один лишь Arkhe
* Исправлено: Кнопка Сквада не работала в базе.
* Изменено: Убрана опция трансфера кредитов для самого себя.

Gameplay==

* '''New:''' Added repair robot option into hangar context menu again.
* '''Fix:''' Cargo window is now closed when you are destroyed.
* '''Fix:''' Robots cannot be put in field containers anymore.
* '''Fix:''' Module ammo was sometimes refilled when relogging without using any ammo from cargo.
* '''Fix:''' Approach jump exploit.
* '''Fix:''' Speedhack exploit.

==Robots and modules==

* '''Fix:''' Some faulty module information fields introduced in the last patch have been fixed.
* '''Fix:''' Seismic damagetype throughout ALL ammo types was dealing kinetic instead.
* '''Fix:''' The Sequer was missing the volume display on its icon.

==Graphic engine==

* '''Fix:''' Poor graphics performance in connection with broken shadows.
* '''Fix:''' Ground tile selection and lock circles are now properly rendered in front of scanresult columns.

==Graphics==

* '''Fix:''' Magnetic weapons' wake does not follow the moving target anymore.

==Market==

* '''Change:''' Order cancel delay is now shown as remaining time.

==General==

* '''Fix:''' Error when stacking or unstacking robots.
* '''Fix:''' Repair button in the repairshop window was disabled when trying to repair a single Arkhe.
* '''Fix:''' Squad button didn't work in bases.
* '''Change:''' Removed the credit transfer option from yourself.
User avatar
Natan Reed
Treasure Hunter
Posts: 173
Joined: Tue Feb 24, 2009 5:46 pm
Location: SPb
Contact:

Post by Natan Reed »

Недокументированный апдейт: добавлен скилл на дальность ракет.
Smack
Bereaver of Loot
Posts: 1032
Joined: Mon Dec 08, 2008 9:30 pm

Post by Smack »

Вот ебыри. Они всячески бустят М2С которые как лохи выбрали своей целью зеленых робатоф!!!
User avatar
sGhouLs
Warden of the Portal
Posts: 1469
Joined: Mon Dec 22, 2008 1:18 pm

Post by sGhouLs »

Smack, полегче не поворотах. Может нам спросить как это тебя пробустили на старте беты? :D
Оптималка для ракет была неоходима. И ты вообще должен меньше жаловаться, так как у тебя засланца, оптимал более 9000, так что ты все равно ракетчиков уделывать будешь.
Личто я считаю что из игры нужно убирать (или сделать очень редким) такое pvp как 1-на-1 Это мереняние членами в стиле КС утомляет, а следует вводить больше кооператива.
Хотя кол-во бета-тестеров не удовлетворительно, а их уровень игры жуткий. Как пример, один наш корпоровец за вечер на ассалте разобрал 5 арбалестов чисто потому что хорошо играет и прокачен. А баланс если постоянно менять, то это будет вайн новоприбывший «почему меня убивают» и слезы стариков «какого &$^ вы ломаете баланс?!»
Lorala
Wandering Dervish
Posts: 34
Joined: Sun Apr 05, 2009 3:13 pm

Post by Lorala »

ТОже что ли поныть. Поднимите дамаг лазерам с 100% до 300%
Вам мелочь а мне приятно. Подумаешь что по Вам будет прилетать по 300 + дамага с одного ствола ( у Сета их 6)
ДАЕШЬ ДАМАГ ЛАЗЕРАМ!!!!

PS замерз в офисе писец
Smack
Bereaver of Loot
Posts: 1032
Joined: Mon Dec 08, 2008 9:30 pm

Post by Smack »

Лорала и другие лазерщики - не хуейте пожалуйста :)

ДПС у топ лайт лазера 31.4
ДПС у топ лайт ЕМ - 33.3
Плюс ренж у топ лайт лазера ВЫШЕ чем у ЕМ..

Не нужно хуеть еще раз говорю - просто фарми на топ лайт оружие или топ медиум если тебе уже артемис нужен.
User avatar
Natan Reed
Treasure Hunter
Posts: 173
Joined: Tue Feb 24, 2009 5:46 pm
Location: SPb
Contact:

Post by Natan Reed »

а почему бы вам не свалить со своим флудом из топика ньюсов и не подтереть за собой? ;)
User avatar
Atman
Treasure Hunter
Posts: 172
Joined: Thu Mar 12, 2009 7:30 pm

Post by Atman »

Патч 13 января

Стоит обратить внимание на:
- фикс EWAR модулей
- модули теперь работают только по завершении лока цели
- теперь при наличии агрессии нельзя заходить в терминал
- у Nuimqol(Yagel, Arbalest, Mesmer) ботов бонус на оптимал заменили бонусом на фалофф


Все изменения:

Gameplay

* Change: The experiment that was "activating modules while locking" has now ended and was deemed unsuccessful. All module activation requires full target lock again. This also fixes the ewar bug of demobilizers and sensor suppressors.
* New: The 'Missile guidance failure' attribute has appeared on all robots. Equipped missile launchers will equally have 10% chance to miss, which can be reduced with the 'Missile guidance' extension (all the way to 0%).
* Fix: Module deactivation on errors should now work properly (target destroyed/lost, out of range, no mineral on tile, cargo full, etc.).
* Change: The 'Standby module activation' and 'No automatic deactivation' features had to be removed due to how module activation/deactivation is handled now by the server.
* Fix: Weapons won't activate for a cycle anymore if you don't have a primary target.
* Fix: All NPC dropped loot is now damaged again (except for starter drones).
* Fix: Accumulator is now properly recharged upon deployment. Previously this happened only after activating a module.
* Fix: The home base feature should work again properly.
* Fix: The aggression flag was only applied when you started a criminal action, but was removed even if you continued after the timer ended. This has now been fixed and the timer will only start after you stop your wrongdoings.
* Change: Syndicate protection upon deployment will now be turned off as soon as you start locking a target.
* Change: Aggression is now applied as soon as you activate a weapon and not just when your shot hits. This also means that you will get aggression even if you miss your target.
* Change: You cannot enter a base anymore if you have the aggression flag on you.
* Change: Modules won't deactivate when you log off or get disconnected from the terrain (up until you finally disappear of course). This should slightly raise survival chances.
* Fix: The last charge of miners/harvesters didn't yield any minerals.
* Fix: 'Ammo not found' message is sent instead of the general 'Error: Item not found' if no suitable ammo is found in the cargo when reloading a module.

Robots and modules

* Fix: Module info attributes were constantly increased when putting them from one slot to another one.

Balancing

* Change: The magnetic weapons optimal range bonus of Yagel, Arbalest and Mesmer have been changed to falloff bonus.

Graphics

* New: Improved missile smoke trail effect.
* New: Improved hit effects for missiles.

Graphic engine

* Fix: Radar police range circles were not properly displayed under Windows 7.

Extensions

* Fix: Loading of extensions should be faster now.

Corporations

* Fix: The send button for a new corporation bulletin now also checks whether the subject field is empty.
* Change: Corporation bulletins can now also be deleted by Deputy CEOs.
* Change: Confirmation popup for deleting bulletins.
* Change: Fixed corporation ticker/code inconsistency, the feature is now called "Short ID".
* Change: After joining a corporation you cannot switch corporations again within 24 hours.

Market

* Fix: Opened sell order windows were updated with wrong data when at the same time another item was selected on the market.

GUI

* Fix: The scrollbar for mail contents now properly extends to the bottom.
* Fix: Missing names for the Icon and Angle columns in the landmarks window.

General

* Fix: Several SQL errors could be seen due to database congestion (mostly in connection with stacking, equipment, etc). This was also responsible for the tremendous lag spikes, but should be now fixed.
* New: It is now possible to use the names of previously deleted characters for new ones on the same account.
* New: New option to automatically join chat channels upon login. The option can be turned on or off in the channel tabs' right-click menu.
* New: Option to globally show/hide joinpart messages in chat. (Options - Gameplay tab)
* New: Double clicking on search results will now open their profile windows.
* New: Client update progressbar now shows total size of (new) assets to be downloaded.
* Fix: Opening cargoholds of non-active robots was broken.
* Fix: Removing items from a container with the shift key pressed (unstack) will now properly update the container load.
* Fix: Sending waypoints to friends should work again.
* Change: All checkboxes on the map will be enabled by default to avoid confusion, especially in case of scanresult displays.
* Change: The network profiler has been merged into the normal profiler window. (console command: openprofiler)
EVE Online - KVikDragoon
Perpetuum Online - Atman
Darkfall Online - Atman Sansara

"Привычка путать убеждения со знанием
- эпидемическое заболевание нашего времени"
Post Reply

Return to “Open channel”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests